W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Komunikacja i Transport

Rejestracja pojazdu

Termin załatwienia

Poniedziałek - Piątek od 7.45 do 15.00

Przerwa od 10.15 do 10.45

Osoba kontaktowa

Krosno Odrzańskie: Monika Walenciak, Ewa Baziuk, Natalia Jodłowska,

Gubin: Anna Nita, Mirosława Łukasiewicz

Miejsce załatwienia

Krosno Odrzańskie:
ul. Piastów 10b,
66-600 Krosno Odrzańskie
Pokój nr  008
 
Gubin:
ul. Obrońców Pokoju 20,
66-620 Gubin
Pokój nr 002
 

Telefon kontaktowy

Krosno Odrz.: 68 378 88 88 wew. 239 lub 281

Delegatura Gubin: 68 378 88 88 wew. 436

REJESTRACJA POJAZDU (NA  WNIOSEK WŁAŚCICIELA)

I. POJAZDU  ZAREJESTROWANEGO  NA  TERYTORIUM  RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ:
  1. Wniosek o rejestrację (druk do pobrania)
  2. Dowód własności pojazdu (umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, faktura VAT lub rachunek uproszczony, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności), jeśli wnioskodawca nie figuruje w ostatnim dowodzie rejestracyjnym,
  3. Ostatni dowód rejestracyjny pojazdu,
  4. Karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  5. Tablice rejestracyjne,
  6. Dowód tożsamości właściciela, w przypadku:
  • osób fizycznych – dowód osobisty
  • osób prawnych lub podmiotów bez osobowości prawnej – dokument potwierdzający status, a w szczególności:
- wypis z Krajowego Rejestru Sądowego
- umowa spółki i zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
- status jednostki lub podmiotu.
 
II. REJESTRACJA  POJAZDU  SPROWADZONEGO ZZA  GRANICY:
  1. Wniosek o rejestrację (druk do pobrania)
  2. Dowód własności pojazdu
  3. Dowód rejestracyjny , jeżeli pojazd był zarejestrowany,
  4. Wyciąg ze świadectwa homologacji pojazdu albo odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji wydany przez właściwy organ państwa członkowskiego (w przypadku pojazdu nowego nierejestrowanego),
  5. Dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa trzeciego (spoza Unii Europejskiej),
  6. Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, jeżeli samochód osobowy został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego,
  7. Zaświadczenie wydane przez właściwy organ potwierdzające uiszczenie podatku od towarów i usług lub jego brak, może być zastąpione fakturą z wyszczególnioną kwotą podatku od towarów i usług potwierdzającą dokonanie tej dostawy przez tego podatnika,
  8. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego,
  9. Dowód wpłaty tzw. opłaty recyklingowej w wysokości 500 zł. – dotyczy pojazdów samochodowych zaliczanych do kategorii M1 i N1 oraz trójkołowych pojazdów silnikowych z wyłączeniem motocykli trójkołowych - sprowadzonych przed 01.01.2016 r.

    - kategoria M1 – to pojazdy samochodowe przeznaczone do przewozu osób mające nie więcej niż 8 miejsc, oprócz siedzenia kierowcy,

    - kategoria N1 – pojazdy samochodowe przeznaczone do przewozu ładunków mające max. dopuszczalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 tony,

    - opłaty recyklingowej należy dokonać na konto Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej BGK III ODDZIAŁ w Warszawie na konto nr 65 1130 1062 0000 0109 9520 0014 wpisując markę, typ pojazdu oraz numer nadwozia (VIN)
     
  10. Dowód tożsamości właściciela, w przypadku:
  • osób fizycznych – dowód osobisty
  • osób prawnych lub podmiotów bez osobowości prawnej – dokument potwierdzający status, a w szczególności:
- wypis z Krajowego Rejestru Sądowego
- umowa spółki i zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
- status jednostki lub podmiotu.
 
Rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy można dokonać „WARUNKOWO”, pomimo braku dokumentów wymienionych w pkt. 6 i 7.
Dokumenty te powinny zostać uzupełnione przed wydaniem dowodu rejestracyjnego
 
III.  REJESTRACJA  NOWEGO   POJAZDU  ZAKUPIONEGO  NA TERYTORIUM  RZECZPOSPOLITEJ  POLSKIEJ
  1. Wniosek o rejestrację
  2. Faktura zakupu (do faktury zakupu wprowadzający pojazd jest zobowiązany dołączyć oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci – oświadczenie może być złożone na fakturze),
  3. Wyciąg ze świadectwa homologacji lub odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji,
  4. Karta pojazdu,
  5. Dowód tożsamości właściciela, w przypadku;
  • osób fizycznych – dowód osobisty
  • osób prawnych lub podmiotów bez osobowości prawnej – dokument potwierdzający status, a w szczególności:
- wypis z Krajowego Rejestru Sądowego
- umowa spółki i zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
- status jednostki lub podmiotu
 

Czas realizacji - do 30 dni

 

Opłaty

  • 54,00 zł - dowód rejestracyjny,
  • 13,50 zł - pozwolenie czasowe w przypadku o którym mowa w art. 74 ust.2 pkt.1 ustawy,
  • 18,50 zł - pozwolenie czasowe w przypadku o którym mowa w art. 74. ust. 2 pkt. 2 ustawy,
  • 12,50 zł - komplet nalepek legalizacyjnych,
  • 18,50 zł - nalepka kontrolna,
  • 75,00 zł - karta pojazdu,
  • 80,00 zł - tablice rejestracyjne na samochód – 2 szt.,
  • 40,00 zł - tablica rejestracyjna na przyczepę – 1 szt.,
  • 40,00 zł - tablica rejestracyjna na motocykl, ciągnik rolniczy – 1 szt.,
  • 30,00 zł - tablica rejestracyjna na motorower – 1 szt.,
  • 1000 zł - tablice indywidualne – 2 szt.,
  • 0,5 zł - opłata ewidencyjna za wydanie dowodu rejestracyjnego,
  • 0,5 zł - opłata ewidencyjna za wydanie zalegalizowanych tablic rejestracyjnych,
  • 0,5 zł - opłata ewidencyjna za wydanie pozwolenia czasowego,
  • 0,5 zł - opłata ewidencyjna za wydanie nalepki kontrolnej na szybę,
  • 0,5 zł - opłata ewidencyjna za wydanie karty pojazdu
 

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Starosty Krośnieńskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022, poz 988 t.j.),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów  oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. 2017, poz. 2355),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r.  w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników (Dz. U. 2016, poz 689),
  • Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 marca 2016 r. w sprawie wysokości opłat za kartę pojazdu (Dz. U. 2016, poz. 457),
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 30 sierpnia 2016 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców  (Dz. U. 2016, poz. 1317),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. 2016, poz. 1088 t.j.),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2016, poz. 1827 t.j.).

Materiały

Wniosek o rejestracje
Wniosek​_o​_rejestracje.docx 0.02MB
Pełnomocnictwo
Pelnomocnictwo.pdf 0.44MB
Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
Wniosek​_o​_czasowe​_wycofanie​_pojazdu​_z​_ruchu.pdf 0.20MB
Wniosek o wydanie wtornika tablicy rejestracyjnej
Wniosek​_o​_wydanie​_wtornika​_tablicy​_rejestracyjnej.pdf 0.49MB
Zawiadomienie o zmianie danych w dowodzie rejestracyjnym
Zawiadomienie​_o​_zmianie​_danych​_zamieszczonych​_w​_dowodzie​_rejestracyjnym.pdf 0.19MB
Zawiadomienie Gaz lub Hak
Zawiadomienie​_Gaz​_Hak.pdf 0.16MB
Wniosek o wydanie wtornika nalepki na szybe
Wniosek​_o​_wydanie​_wtornika​_nalepki​_na​_szybe.pdf 0.41MB
Prawo jazdy

Termin załatwienia

Poniedziałek - Piątek od 7.45 do 15.00

Przerwa od 10.15 do 10.45

Osoba kontaktowa

Krosno Odrzańskie: Aleksandar Hajkowicz, Agnieszka Szczygieł

Gubin: Anna Felkel

Miejsce załatwienia

Krosno Odrzańskie:
ul. Piastów 10b,
66-600 Krosno Odrzańskie
Pokój nr  008
 
Gubin:
ul. Obrońców Pokoju 20,
66-620 Gubin
Pokój nr 002
 

Telefon kontaktowy

Krosno Odrz.: 68 378 88 88 wew. 223

Delegatura Gubin: 68 378 88 88 wew. 436

 

Wymagane Dokumenty

Do uzyskania profilu kandydata na kierowcę (PKK):
  1. wniosek
  2. orzeczenie lekarskie wydane przez lekarza uprawnionego do badań kierowców o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami odpowiedniej kategorii/ orzeczenie psychologiczne wydanego przez uprawnionego lekarza psychologa do badań kierowców o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami odpowiedniej kategorii (w przypadku podwyższenia kat. C, D, E)
  3. fotografia 1 szt.
  4. zgoda rodziców w przypadku niepełnoletniej osoby ubiegającej się o PKK
  5. dowód tożsamości
PO UZYSKANIU WYNIKU POZYTYWNEGO Z EGZAMINU NALEŻY NIEZWŁOCZNIE UIŚCIĆ OPŁATĘ ZA WYDANIE PRAWA JAZDY NA MIEJSCU W WYDZIALE LUB NA NR KONTA:
100 zł. nr konta: Santander/oddział Krosno Odrz. 19109015510000000104976751
0,50 zł. nr konta: Santander/oddział Krosno Odrz. 33109015510000000104976790 (opłata ewidencyjna)
 
W przypadku wymiany prawa jazdy (zmiana danych):
  1. wniosek
  2. orzeczenie lekarskie wydane przez lekarza uprawnionego do badań kierowców o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami odpowiedniej kategorii(w przypadku  gdy wymiana spowodowana jest utratą ważności prawa jazdy)
  3. fotografia 1 szt.
  4. dowód tożsamości
  5. opłata za wydanie prawa jazdy.
W przypadku ubiegania się o wydanie prawa jazdy z potwierdzonymi kwalifikacjami zawodowymi (PKZ - PROFIL KIEROWCY ZAWODOWEGO):
  1. wniosek
  2. orzeczenie lekarskie wydane przez lekarza uprawnionego do badań kierowców o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami odpowiedniej kategorii na stanowisku kierowcy zawodowego/ orzeczenie psychologiczne wydanego przez uprawnionego lekarza psychologa do badań kierowców o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami odpowiedniej kategorii na stanowisku kierowcy zawodowego
  3. zaświadczenie o ukończeniu kursu na kwalifikację wstępną lub okresową
  4. fotografia 1 szt.
  5. opłata za wydanie prawa jazdy.
  6. dowód tożsamości
W przypadku ubiegania się o wydanie Karty Kwalifikacji Kierowcy (KKK):
  1. wniosek
  2. orzeczenie lekarskie wydane przez lekarza uprawnionego do badań kierowców o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami odpowiedniej kategorii na stanowisku kierowcy zawodowego/ orzeczenie psychologiczne wydanego przez uprawnionego lekarza psychologa do badań kierowców o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami odpowiedniej kategorii na stanowisku kierowcy zawodowego
  3. zaświadczenie o ukończeniu kursu na kwalifikację wstępną lub okresową
  4. fotografia 1 szt.
  5. paszport
  6. zagraniczne prawo jazdy
  7. karta kwalifikacji kierowcy wydana przez państwo członkowskie Unii Europejskiej (w przypadku wymiany)
  8. opłata 150,50 zł.

Czas realizacji

Dokumenty dot. uprawnien do kierowania sa przekazywane do PWPW (Państwowej Wytwórni Papierów Wartościowych) w Warszawa w terminie 2 dni roboczych w celu wydrukowania dokumentu prawa jazdy
 

Opłaty

  • opłata za wydanie prawa jazdy 100,00 zł.
  • opłata ewidencyjna 0,50 zł.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Starosty Krośnieńskiego  w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2021 r. poz. 1212 tj.)
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 988 tj.)
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 231 ze zm.)
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 kwietnia 2022 r. w sprawie wydawania karty kwalifikacji kierowcy (Dz. U. z 2022 r. poz. 742)
  5. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 180)

Materiały

Wniosek o wydanie prawa jazdy
Wniosek​_o​_wydanie​_prawa​_jazdy.pdf 1.90MB
wniosek o wydanie KKK
wniosek​_o​_wydanie​_KKK.pdf 0.40MB
Usuwanie oraz przechowywanie pojazdów

Usuwanie oraz przechowywanie pojazdów na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym

Osoba kontaktowa

Izabela Żmuda - Starszy Specjalista

Telefon kontaktowy

68 378 88 88 wew. 256

Adres e-mail:

i.zmuda@powiatkrosnienski.pl

 

Sposób załatwienia

  • Naliczenie opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu oraz wydanie dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty
  • Wydanie decyzji obciążającej kosztami (związanymi z usunięciem, przechowywanie, wyceną, kosztami sądowymi) właściciela pojazdu
 
Opłatę należy przelać na nr konta bankowego:
19 1090 1551 0000 0001 0497 6751
Powiat Krośnieński
ul. Piastów 10B
66-600 Krosno Odrz.
W tytule przelewu należy wpisać imię i nazwisko, markę pojazdu oraz numer rejestracyjny

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim
ul. Piastów 10b, 66-600 Krosno Odrzańskie
 
Pokój nr  012
 
Poniedziałek  - Piatek od 7.30 do 15.30
 

Wymagane Dokumenty

Zezwolenie na odbiór pojazdu wystawione przez podmiot, który usunął pojaz z drogi
 

Czas realizacji - w ten sam dzień

 

Opłaty

Ustala się na rok 2020 wysokość opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi na terenie Powiatu Krośnieńskiego, w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 poz. 1990 tj. ze zm.) w kwocie brutto :
  1. Rower lub motorower:
    - za usunięcie – 118 zł
    - za każdą dobę przechowywania – 22 zł;
     
  2. Motocykl:
    - za usunięcie – 232 zł
    - za każdą dobę przechowania – 29 zł;
     
  3. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t:
    - za usunięcie – 503 zł
    - za każda dobę przechowywania – 42 zł;
     
  4. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t do 7,5t:
    - za usunięcie – 628 zł,
    - za każda dobę przechowywania – 54 zł;
     
  5. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5t do 16t:
    - za usunięcie – 887 zł
    - za każda dobę przechowywania  - 79 zł;
     
  6. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t:
    - za usuniecie – 1.308 zł
    - za każda dobę przechowywania – 142 zł;
     
  7. Pojazd przewożący materiały niebezpieczne:
    - za usuniecie – 1.591 zł
    - za każdą dobę przechowywania – 208 zł.
     

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielona Góra za pośrednictwem Starosty Krośnieńskiego w terminie 14 dni od dania jej doręczenia

Uwagi

Przypadki w jakich może być usunięty pojazd na podstawie art. 130 a Ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018r. poz. 1990 tj.):
1. Pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku:
  1. pozostawienia pojazdu w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu;
  2. nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub dowodu stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia, jeżeli pojazd ten jest zarejestrowany w kraju;
  3. przekroczenia wymiarów, dopuszczalnej masy całkowitej lub nacisku osi określonych
     w przepisach ruchu drogowego, chyba że istnieje możliwość skierowania pojazdu na pobliską drogę, na której dopuszczalny jest ruch takiego pojazdu;
  4. pozostawienia pojazdu nieoznakowanego kartą parkingową, w miejscu przeznaczonym dla pojazdu osoby niepełnosprawnej o obniżonej sprawności ruchowej;
  5. pozostawienia pojazdu w miejscu obowiązywania znaku wskazującego, że zaparkowany pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela;
  6. kierowania nim przez osobę nieposiadającą uprawnienia do kierowania pojazdami albo której zatrzymano prawo jazdy i nie ma możliwości zabezpieczenia pojazdu poprzez przekazanie go osobie znajdującej się w nim i posiadającej uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że otrzymała ona pokwitowanie, o którym mowa w art. 135 ust. 2;
 
2.Pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela, jeżeli nie ma możliwości zabezpieczenia go w inny sposób, w przypadku gdy:
1) kierowała nim osoba:
a) znajdująca się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu,
b) nieposiadająca przy sobie dokumentów uprawniających do kierowania lub używania pojazdu;
2) jego stan techniczny zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego, powoduje uszkodzenie drogi albo narusza wymagania ochrony środowiska.
 
2a. Od usunięcia pojazdu odstępuje się, jeżeli przed wydaniem dyspozycji usunięcia pojazdu lub w trakcie usuwania pojazdu ustaną przyczyny jego usunięcia. Jeżeli wydanie dyspozycji usunięcia pojazdu w przypadkach, o których mowa w ust. 1-2, spowodowało powstanie kosztów, do ich pokrycia jest obowiązany właściciel pojazdu. Przepis ust. 10i stosuje się odpowiednio.
 
3.Pojazd może być przemieszczony lub usunięty z drogi, jeżeli utrudnia prowadzenie akcji ratowniczej.
 
4.Dyspozycję przemieszczenia lub usunięcia pojazdu z drogi wydaje:
1) policjant - w sytuacjach, o których mowa w ust. 1-3;
2) strażnik gminny (miejski) - w sytuacjach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 4 i 5;
3) osoba dowodząca akcją ratowniczą - w sytuacji, o której mowa w ust. 3.
 
5c. Pojazd usunięty z drogi, w przypadkach określonych w ust. 1-2, umieszcza się na wyznaczonym przez starostę parkingu strzeżonym do czasu uiszczenia opłaty za jego usunięcie i parkowanie. (…)

Podstawa prawna

Art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 tj.)
Wpis do ewidencji instruktorów nauki jazdy, wydanie legitymacji instruktora nauki jazdy

Osoba kontaktowa

Izabela Żmuda - Starszy Specjalista

Telefon kontaktowy

68 378 88 88 wew. 256

Adres e-mail

i.zmuda@powiatkrosnienski.pl

 

Sposób załatwienia

Wydanie decyzji administracyjnej o wpisie do rejestru ewidencji instruktorów szkolenia kandydatów na kierowców oraz wydanie legitymacji instruktora
  • wniosek,
  • zaświadczenie o ukonczonym kursie dla kandydatów na instruktorów,
  • zdjęcie o wymiarach 3,5 x 4,5 cm bez nakrycia głowy i ciemnych okularów,
  • zaświadczenie o niekaralności,
  • orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem,
  • orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań do kierowania pojazdem,
  • dowód wpłaty

 

Czas realizacji - do 3 dni

 

Opłaty

Na podstawie Rozporzadzenia Ministra Infrastruktury  z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji (Dz. U. 2019 poz. 1200 )
  • opłata za wydanie legitymacji instruktora – 50 zł.  konto BZ WBK o/Krosno Odrz. nr 19 1090 1551 0000 0001 0497 6751

 

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielona Góra za pośrednictwem Starosty Krośnieńskiego w terminie 14 dni od dania jej otrzymania

 

Uwagi

  • osoba ubiegająca się o wpis do ewidencji, musi dodatkowo legitymować się ponad dwuletnim posiadaniem prawa jazdy w odniesieniu do wnioskowanej kategorii.

 

Podstawa prawna

art. 33 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujacych pojazdami (Dz. U. 2019 r. poz. 341 tj.),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a takze stawek wynagrodzenia członków komisji (Dz. U. 2019 r. poz. 1200)
 

Materiały

Wniosek - instruktor nauki jazdy
Wniosek​_-​_instruktor​_nauki​_jazdy.PDF 0.10MB
Zatwierdzenie czasowej/stałej organizacji ruchu, opiniowane stałej/czasowej organizacji ruchu

Wymagane Dokumenty

  • wniosek (odręczny)
  • minimum 2 egzemplarze projektu organizacji ruchu, projekt powinien zawierać:
     - plan orientacyjny w skali od 1: 10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
     - plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000,
     - numer drogi, nazwa ulicy lub kilometraż prowadzonych prac,
     - program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi (w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną,
     - zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji,
     - opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym – opis występujących zagrożeń lub utrudnień,
      - przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu,
     - nazwisko i podpis projektanta.
  • do przedstawionego projektu powinny być dołączone opinie:
     - komendanta wojewódzkiego Policji (w przypadku projektu obejmującego drogę krajową lub wojewódzka)
     - komendanta powiatowego Policji (w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową),
     - komendanta miejskiego policji  (w przypadku projektu obejmującego drogę położoną w mieście na prawach powiatu lub w mieście stołecznym Warszawie z wyjątkiem autostrady i drogi ekspresowej),
     - zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostka składającą projekt,
     - organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem.
 
Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne oraz w przypadku projektu uproszczonego.
 

 

Czas realizacji - do 14 dni

 

Opłaty - brak

Materiały

Powiadomienie o wprowadzeniu czasowej lub stalej organizacji ruchu
Powiadomienie​_o​_terminie​_wprowadzenia​_czasowej​_stalej​_organizacji​_ruchu.docx 0.01MB
Pozostałe sprawy
{"register":{"columns":[]}}