W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Tytuł/stanowisko: Referent/podinspektor ds. egzekucji opłat w Referacie Gospodarki Komunalnej i Lokalowej

BURMISTRZ MIASTA I GMINY LUTOMIERSK OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Wykształcenie: Średnie
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony
Termin składania aplikacji upłynął: 28-10-2025

Informacje o ofercie

Referent/podinspektor ds. egzekucji opłat w Referacie Gospodarki Komunalnej i Lokalowej

 

Zakres obowiązków

  1. prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie należności publicznoprawnych  przypadających Gminie Lutomiersk:
  1. przygotowywanie i wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
  2. obsługa systemu eTW (Elektroniczne Tytuły Wykonawcze) – wprowadzanie, generowanie, wysyłka i kontrola statusów tytułów wykonawczych,
  3. monitorowanie spłat należności oraz podejmowanie działań zmierzających do ich skutecznego dochodzenia,
  4. przygotowywanie analiz, sprawozdań i zestawień dotyczących stanu i skuteczności prowadzonych postępowań egzekucyjnych,
  5. prowadzenie korespondencji z organami egzekucyjnymi w zakresie prowadzonych spraw egzekucyjnych,
  6. analiza dokumentów i danych niezbędnych do wszczęcia i prowadzenia postępowań  egzekucyjnych, w tym ocena zasadności dochodzenia należności,
  7. obliczanie i kontrola biegów terminów wymagalności zobowiązań publicznoprawnych, w celu prawidłowego prowadzenia postępowań egzekucyjnych,
  8. prowadzenie ewidencji i dokumentacji związanej z egzekucją należności publicznoprawnych;

 

  1. współpraca w prowadzeniu postępowań egzekucyjnych w zakresie należności cywilnoprawnych przypadających Gminie Lutomiersk:
  1. współpraca w prowadzeniu ewidencji i dokumentacji związanej z egzekucją należności cywilnoprawnych,
  2. współpraca przy obliczaniu i kontroli biegów terminów wymagalności zobowiązań cywilnoprawnych, w celu prawidłowego prowadzenia postępowań egzekucyjnych,
  3. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie udostępniania i pozyskiwania danych niezbędnych do ustalenia stanu należności oraz identyfikacji dłużników;

 

  1. bieżące śledzenie zmian przepisów prawa w zakresie egzekucji administracyjnej i podatkowej oraz stosowanie ich w praktyce;
  2. wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego, związanych z zakresem działania stanowiska;
  3. prowadzenie przeglądów placów zabaw, obiektów sportowych oraz siłowni plenerowych znajdujących się na terenie Gminy Lutomiersk, w tym kontrola ich stanu technicznego, bezpieczeństwa użytkowania oraz zgodności z obowiązującymi przepisami i normami.
     

Miejsce wykonywania pracy

Województwo: łódzkie
praca wykonywana będzie w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Lutomiersk, Pl. Jana Pawła II nr 12, 95-083 Lutomiersk, w pokoju usytuowanym na piętrze budynku

Wymagania

Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie, z zastrz. art 11 ust 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. nieposzlakowana opinia i wysoka kultura osobista;
  5. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym;
  6. doświadczenie zawodowe w strukturach samorządu terytorialnego lub na podobnym stanowisku pracy;
  7. stanowisko referenta - wykształcenie średnie i co najmniej 3 lata stażu pracy; stanowisko podinspektora - wykształcenie średnie i co najmniej 5 lat stażu pracy lub wykształcenie wyższe.

Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych a w szczególności:
  1. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
    – znajomość zasad funkcjonowania gminy, jej organów oraz kompetencji,
  2. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
    – określająca zasady zatrudniania i obowiązki pracowników jednostek samorządu terytorialnego,
  3. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego

- w zakresie zasad prowadzenia postępowań administracyjnych,

  1. ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
    – podstawowa ustawa regulująca tryb egzekwowania należności publicznoprawnych,
  2. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa
    – w szczególności w zakresie obowiązków podatników, zaległości podatkowych i trybu ich egzekucji,
  3. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
    – zwłaszcza w zakresie gospodarowania środkami publicznymi oraz dochodami jednostek samorządu terytorialnego,
  4. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny
    – w zakresie zobowiązań cywilnoprawnych oraz odpowiedzialności dłużników,
  5. ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego
    – w zakresie egzekucji sądowej świadczeń cywilnoprawnych.
  1. Umiejętność obsługi komputera, w tym
  1. pakietu MS Office (Word, Excel),
  2. znajomość systemów elektronicznego obiegu dokumentów,
  3. umiejętność sprawnego poruszania się w internecie,
  4. znajomość programów finansowo-księgowych stosowanych w administracji publicznej,
  5. znajomość oraz umiejętność obsługi systemu eTW (Elektroniczne Tytuły Wykonawcze).
  1. umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, dokładność, komunikatywność, gotowość do podnoszenia kwalifikacji.

Wymagane dokumenty

  1. CV wraz z listem motywacyjnym podpisane własnoręcznie w sposób czytelny;
  2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wraz z klauzulą obowiązku informacyjnego (dostępny na stronie Urzędu) - podpisany własnoręcznie w sposób czytelny;
  3. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
  4. kserokopie świadectw pracy potwierdzające doświadczenie zawodowe, a w przypadku osób pozostających w zatrudnieniu zaświadczenie z zakładu pracy potwierdzające wymagany staż pracy;
  5. kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
  6. spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata - podpisany własnoręcznie w sposób czytelny.

W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata, biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego.

wymagane wykształcenie

stanowisko referenta - wykształcenie średnie i co najmniej 3 lata stażu pracy;

stanowisko podinspektora - wykształcenie średnie i co najmniej 5 lat stażu pracy lub wykształcenie wyższe

Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów

Materiały

KWESTIONARIUSZ​_NOWY​_DLA​_OSOBY​_UBIEGAJĄCEJ​_SIĘ​_O​_ZATRUDNIENIE​_2025
KWESTIONARIUSZ​_NOWY​_DLA​_OSOBY​_UBIEGAJĄCEJ​_SIĘ​_O​_ZATRUDNIENIE​_2025.docx 0.02MB
Nabór​_ds​_egzekucji​_opłat
Nabór​_ds​_egzekucji​_opłat.pdf 1.42MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
20.10.2025 07:54 Dominika Dymecka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Referat Organizacyjno Samorządowy
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Nabór na wolne stanowisko urzędnicze referent/podinspektor ds. egzekucji opłat w Referacie Gospodarki Komunalnej i Lokalowej 1.0 20.10.2025 07:54 Dominika Dymecka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}