Tytuł/stanowisko: Referent/podinspektor ds. egzekucji opłat w Referacie Gospodarki Komunalnej i Lokalowej
BURMISTRZ MIASTA I GMINY LUTOMIERSK OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Informacje o ofercie
Referent/podinspektor ds. egzekucji opłat w Referacie Gospodarki Komunalnej i Lokalowej
Zakres obowiązków
- prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie należności publicznoprawnych przypadających Gminie Lutomiersk:
- przygotowywanie i wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- obsługa systemu eTW (Elektroniczne Tytuły Wykonawcze) – wprowadzanie, generowanie, wysyłka i kontrola statusów tytułów wykonawczych,
- monitorowanie spłat należności oraz podejmowanie działań zmierzających do ich skutecznego dochodzenia,
- przygotowywanie analiz, sprawozdań i zestawień dotyczących stanu i skuteczności prowadzonych postępowań egzekucyjnych,
- prowadzenie korespondencji z organami egzekucyjnymi w zakresie prowadzonych spraw egzekucyjnych,
- analiza dokumentów i danych niezbędnych do wszczęcia i prowadzenia postępowań egzekucyjnych, w tym ocena zasadności dochodzenia należności,
- obliczanie i kontrola biegów terminów wymagalności zobowiązań publicznoprawnych, w celu prawidłowego prowadzenia postępowań egzekucyjnych,
- prowadzenie ewidencji i dokumentacji związanej z egzekucją należności publicznoprawnych;
- współpraca w prowadzeniu postępowań egzekucyjnych w zakresie należności cywilnoprawnych przypadających Gminie Lutomiersk:
- współpraca w prowadzeniu ewidencji i dokumentacji związanej z egzekucją należności cywilnoprawnych,
- współpraca przy obliczaniu i kontroli biegów terminów wymagalności zobowiązań cywilnoprawnych, w celu prawidłowego prowadzenia postępowań egzekucyjnych,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie udostępniania i pozyskiwania danych niezbędnych do ustalenia stanu należności oraz identyfikacji dłużników;
- bieżące śledzenie zmian przepisów prawa w zakresie egzekucji administracyjnej i podatkowej oraz stosowanie ich w praktyce;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego, związanych z zakresem działania stanowiska;
- prowadzenie przeglądów placów zabaw, obiektów sportowych oraz siłowni plenerowych znajdujących się na terenie Gminy Lutomiersk, w tym kontrola ich stanu technicznego, bezpieczeństwa użytkowania oraz zgodności z obowiązującymi przepisami i normami.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: łódzkie
praca wykonywana będzie w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Lutomiersk, Pl. Jana Pawła II nr 12, 95-083 Lutomiersk, w pokoju usytuowanym na piętrze budynku
Wymagania
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie, z zastrz. art 11 ust 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia i wysoka kultura osobista;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym;
- doświadczenie zawodowe w strukturach samorządu terytorialnego lub na podobnym stanowisku pracy;
- stanowisko referenta - wykształcenie średnie i co najmniej 3 lata stażu pracy; stanowisko podinspektora - wykształcenie średnie i co najmniej 5 lat stażu pracy lub wykształcenie wyższe.
Wymagania dodatkowe:
- znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych a w szczególności:
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
– znajomość zasad funkcjonowania gminy, jej organów oraz kompetencji, - ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
– określająca zasady zatrudniania i obowiązki pracowników jednostek samorządu terytorialnego, - ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
- w zakresie zasad prowadzenia postępowań administracyjnych,
- ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
– podstawowa ustawa regulująca tryb egzekwowania należności publicznoprawnych, - ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa
– w szczególności w zakresie obowiązków podatników, zaległości podatkowych i trybu ich egzekucji, - ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
– zwłaszcza w zakresie gospodarowania środkami publicznymi oraz dochodami jednostek samorządu terytorialnego, - ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny
– w zakresie zobowiązań cywilnoprawnych oraz odpowiedzialności dłużników, - ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego
– w zakresie egzekucji sądowej świadczeń cywilnoprawnych.
- Umiejętność obsługi komputera, w tym
- pakietu MS Office (Word, Excel),
- znajomość systemów elektronicznego obiegu dokumentów,
- umiejętność sprawnego poruszania się w internecie,
- znajomość programów finansowo-księgowych stosowanych w administracji publicznej,
- znajomość oraz umiejętność obsługi systemu eTW (Elektroniczne Tytuły Wykonawcze).
- umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, dokładność, komunikatywność, gotowość do podnoszenia kwalifikacji.
Wymagane dokumenty
- CV wraz z listem motywacyjnym podpisane własnoręcznie w sposób czytelny;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wraz z klauzulą obowiązku informacyjnego (dostępny na stronie Urzędu) - podpisany własnoręcznie w sposób czytelny;
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kserokopie świadectw pracy potwierdzające doświadczenie zawodowe, a w przypadku osób pozostających w zatrudnieniu zaświadczenie z zakładu pracy potwierdzające wymagany staż pracy;
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
- spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata - podpisany własnoręcznie w sposób czytelny.
W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata, biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego.
wymagane wykształcenie
stanowisko referenta - wykształcenie średnie i co najmniej 3 lata stażu pracy;
stanowisko podinspektora - wykształcenie średnie i co najmniej 5 lat stażu pracy lub wykształcenie wyższe
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Osoba kontaktowa: Dominika Dymecka
- Telefon: 43 67 75 011 lub 43 67 75 016 wew. 151
- e-mail: ug@lutomiersk.pl
- Adres: Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk Plac Jana Pawła II 11
Materiały
KWESTIONARIUSZ_NOWY_DLA_OSOBY_UBIEGAJĄCEJ_SIĘ_O_ZATRUDNIENIE_2025KWESTIONARIUSZ_NOWY_DLA_OSOBY_UBIEGAJĄCEJ_SIĘ_O_ZATRUDNIENIE_2025.docx 0.02MB Nabór_ds_egzekucji_opłat
Nabór_ds_egzekucji_opłat.pdf 1.42MB
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 20.10.2025 07:54 Dominika Dymecka
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Referat Organizacyjno Samorządowy
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Nabór na wolne stanowisko urzędnicze referent/podinspektor ds. egzekucji opłat w Referacie Gospodarki Komunalnej i Lokalowej | 1.0 | 20.10.2025 07:54 Dominika Dymecka |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP