W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Szydłowie

 

  1. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w § 1, § 2, § 6, § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2023 r. poz. 2578):

 

    1. Nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:

 

  1. posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela
    w danej szkole lub posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier
    lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole;
  2. ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie
    lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
  3. posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela
    lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
  4. uzyskał przed przystąpieniem do konkursu:
      1.  co najmniej bardzo dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub
      2. w przypadku nauczyciela akademickiego – pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w uczelni;

– przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora albo przed powierzeniem stanowiska dyrektora w przypadku, o którym mowa w art. 63 ust. 11 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, jeżeli nie przeprowadzono konkursu, i w przypadku, o którym mowa w art. 63 ust. 12 tej ustawy;

– wymóg posiadania co najmniej bardzo dobrej oceny pracy nie dotyczy nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, zatrudnionego na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, zatrudnionego na stanowisku innym niż określone w pkt 1, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub na stanowisku, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty
w urzędzie organu administracji samorządowej lub nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego urlopowanego lub zwolnionego z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U.
z 2025 poz. 440)

  1. spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
  2. ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
  3. nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz. 984, poz. 1871), a w przypadku nauczyciela akademickiego – karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2024 poz. 1571, poz. 1871, poz. 1897), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca
    2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, ze zm.) oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
  4. nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  5. nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
  6. nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności
    za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104);
  7. w przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2024 r. poz. 1556), ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego.

 

    1. Osoba niebędąca nauczycielem, która spełnia łącznie następujące wymagania:

 

  1. posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej;
  2. posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny;
  3. posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
  4. nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
    lub postępowanie dyscyplinarne;
  5. spełnia wymagania określone w pkt. 1 ppkt 2, 5, 6, 8, 10, 11.

 

  1. Nauczyciel:

 

  1. mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych lub
  2. nauczyciel mianowany lub dyplomowany zatrudniony na stanowisku innym niż określone w ppkt 1, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub na stanowisku, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty w urzędzie organu administracji samorządowej lub
  3. nauczyciel mianowany lub dyplomowany urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2025 r. poz. 440);
  4. spełniający wymagania określone w punkcie I ust. 1 lub 2 z wyjątkiem posiadania co najmniej bardzo dobrej oceny pracy.

II.        Oferta osoby przystępującej do konkursu powinna zawierać:

  1. uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Szydłowie;
  2. życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:

     -  stażu pracy pedagogicznej – w przypadku nauczyciela albo

-  stażu pracy dydaktycznej – w przypadku nauczyciela akademickiego albo

- stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w przypadku osoby niebędącej nauczycielem;

  1. oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:

- imię (imiona) i nazwisko,

- datę i miejsce urodzenia,

- obywatelstwo,

- miejsce zamieszkania (adres do korespondencji);

  1. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy o którym mowa w pkt. 2: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia;
  2. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
  3. w przypadku cudzoziemca – poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego znajomość  języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. z 2024 r. poz. 1556), lub dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku filologia polska, lub dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego;
  4. poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego
    o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
  5. oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane
    z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
  6. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo
    lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  7. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych
    z dysponowaniem  środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
    (Dz. U. z 2024 r. poz. 104);
  8. oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i ust. 3a ustawy
    z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. 2024 r. poz. Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, poz. 1897, poz. 1940) – w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r.;
  9. poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - w przypadku nauczyciela;
  10. poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy -
    w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
  11. w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego – oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz. 986, poz. 1871), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo
    o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, poz. 1871, poz. 1897), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo
    o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, ze zm.);
  12. oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych.

Na żądanie organu prowadzącego publiczną szkołę, kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały powyższych dokumentów.

 

  1. Wszystkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane. W przypadku składania kserokopii oryginałów dokumentów powinny posiadać podpisaną przez kandydata klauzulę „za zgodność z oryginałem” wraz z datą podpisania. Dotyczy to każdej strony dokumentu.

 

  1. Oferty należy składać w terminie: do 30 kwietnia 2025 r. do godziny 15.30
    w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym kandydata i dopiskiem: "Konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza
    w Szydłowie" pocztą na adres: Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk, pl. Jana Pawła II 11, 95-083 Lutomiersk lub osobiście w godzinach pracy Urzędu - adres jw.
    O dochowaniu terminu decyduje data faktycznego wpływu dokumentów do Urzędu. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej.

 

  1. Postępowanie konkursowe przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana odrębnym zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Lutomiersk. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie w formie pisemnej, nie później niż 7 dni przed posiedzeniem Komisji Konkursowej, na adres podany na kopercie zawierającej złożoną ofertę. Kandydat zgłasza się na konkurs z dokumentem tożsamości.

 

Szczegółowe informacje można uzyskać w Samorządowym Centrum Usług Wspólnych
w Lutomiersku, tel. 43 677 50 11 wew. 135.

Materiały

ZARZĄDZENIE NR 117/25 BURMISTRZA MIASTA I GMINY LUTOMIERSK z dnia 15 kwietnia 2025 r. w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Szydłowie
ZARZĄDZENIE​_NR​_117​_25.docx 0.03MB
ZARZĄDZENIE NR 117/25 BURMISTRZA MIASTA I GMINY LUTOMIERSK
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
15.04.2025 15:10 Bartosz Majczyk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Samorządowe Centrum Usług Wspólnych Lutomiersk pl. Jana Pawła II nr 12
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Szydłowie 1.0 15.04.2025 15:10 Bartosz Majczyk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}