W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Gospodarka odpadami komunalnymi

Deklaracja (stawki, opłaty)

Zgodnie z Uchwałą NR V/23/2024 Rady Gminy Lanckorona z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie: wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty, a także ustalenia kwoty zwolnienia z części opłaty właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz określenia stawki opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi od 1 sierpnia 2024 r. ulega zmianie stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Miesięczne stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi od 1 sierpnia 2024 r. wynoszą:

– 24,00 zł od osoby  zamieszkującej daną nieruchomość, za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które są zbierane w sposób selektywny;

– 72,00 zł od osoby zamieszkującej daną nieruchomość, jeśli właściciel nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.

– wysokość zwolnienia wynosi 0,50 miesięcznie od osoby zamieszkującej daną nieruchomość.

Właściciel nieruchomości, aby móc skorzystać ze zwolnienia musi złożyć korektę deklaracji. Nowy wzór deklaracji zgodnie z Uchwałą Nr VI/33/2024  Rady Gminy Lanckorona z dnia 17 lipca 2024 roku w w sprawie: określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Lanckorona i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi można uiścić w kasie Urzędu Gminy Lanckorona albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Lanckorona nr konta:

Bank Spółdzielczy Kalwaria Zebrzydowska 79 8119 0001 0000 0547 2000 0090
z dopiskiem opłata za odpady komunalne oraz dokładnym adresem nieruchomości, którego dotyczy opłata.

Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się bez wezwania do 14 dnia każdego miesiąca.

Worki można zakupić w dowolnie wybranym miejscu lub w Gminnym Zakładzie Budżetowym.
Worki mają być z folii polietylenowej LDPE o grubości co najmniej 60 mikronów – jak dotychczas.

Materiały

Wniosek o dofinansowanie usuwania azbestu
wniosek​_azbest.pdf 0.31MB
Deklaracja za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Deklaracja​_DO.pdf 0.13MB
Deklaracja za gospodarowanie odpadami komunalnymi - formularz online
Ankieta dotycząca zagospodarowania Bioodpadów w przydomowym kompostowniku na terenie Gminy Lanckorona
ANKIETA​_do​_umowy​_pdf.pdf 0.12MB
Terminarz wywozu odpadów komunalnych na 2025 r.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy Lanckorona

Informacja o miejscach zagospodarowania odpadów

Informacja o miejscach zagospodarowania przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy odpadów komunalnych:

  1. MBP RemondisMBP Remondis Kraków, ul. Półłanki 64, 30-740 Kraków
  2. RIPOK Chocznia, ul. T. Kościuszki 304, 34-123 Chocznia
  3. Zakład Gospodarki Odpadami, WIDO Sp. z o.o., ul. Sołki 3, 34-220 Maków Podhalański
  4. PPHU EKOPLAST PRODUKT S.C, K. Brandys
  5. R. Brandys, ul. Frysztacka 145, Cieszyn
  6. OLIMAR, ul. Zawiła 65L, Kraków
  7. LIGERO Sp. z o.o., ul. Mokra 7H, Niepołomice
  8. DSS Recykling Sp. z o.o., ul. Magazynowa 1, Dąbrowa Górnicza
  9. Sar Recykling Sp. z o.o., ul. Wyzwolenia 2/204, Siemianowice Śląskie
  10. MBP Krynicki Recykling S.A., ul. Klonowa 58, Lubliniec
  11. Stora Enso Poland S.A., ul. Aleja Wojska Polskiego 21, Ostrołęka
  12. PAPC Sp. z o.o., ul. Sosnowiecka 89, Kraków
  13. Przedsiębiorstwo komunalne EKO, ul. T. Kościuszki 304
  14. Chocznia, JURAND J. Brańka i A. Krupa, ul. Legionów, Wadowice
  15. MAGRYM A. Rym, J. Magiera, ul. Przemysłowa 2, Myślenice
Dyżury PSZOK

Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych dla mieszkańców gminy Lanckorona znajduje się na terenie Gminnego Zakładu Budżetowego w Lanckoronie.
ul. 3 Maja 11, 34-144 Lanckorona.

Prowadzącym PSZOK jest Gmina Lanckorona.

PSZOK czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. od 6.30 do 14.30

 

Rolnik będący wytwórcą odpadów ma obowiązek na własny koszt zagospodarować te odpady.

  1. MIKI Recykling Sp. z o.o. ul. Nad Drwiną 33 30-841 Kraków,
  2. REMONDIS Kraków S.A. ul. Półłanki 64, 30-740 Kraków,
  3. Małopolskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami Spółka z o.o. w Krakowie ul. Barska 12, 30-307 Kraków,
  4. EKO-EFEKT Wywóz Śmieci i Odprowadzenie Ścieków Józef Wacław DOBRZYCKI Zegartowice 14, 32-413 Zegartowice,
  5. Wido Spółka z o.o. Oś. Sołki 3, 34-220 Maków Podhalański,
  6. „KOMWAD” Sp. z o. o., ul. Nadbrzeżna 58, 34-100 Wadowice
  7. EL-BRAKS Kamil Brańka ul. Pod Lasem 63, 34-100 Jaroszowice
  8. U. K. „EMPOL” Sp. z o. o., Os. Rzeka 133, 34-451 Tylmanowa

Opony od maszyn rolniczych można oddać w punktach, które świadczą usługi wymiany takich opon (za opłatą, w zależności od firmy) lub tam, gdzie dokonuje się zakupu nowych opon, w momencie realizacji zakupu.

Punkt przyjmuje zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych.

Załącznik nr 2 do Regulaminu Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych

Informacja dla przedsiębiorców o gospodarce opakowaniami

Urząd Gminy Lanckorona zgodnie z art. 6 ust. 27 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw, przedsiębiorcy prowadzący jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których oferowane są torby na zakupy z tworzywa sztucznego objęte opłatą recyklingową (na postawie  art. 40 a ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi), powinni uzyskać wpis do Rejestru BDO składając wniosek.

Obowiązek ten powinni  wypełnić w terminie do dnia 31 grudnia 2019 roku.

Wszelkie informacje dotyczące rejestru BDO oraz wzór ww. wniosku dostępne są na stronie: https://bdo.mos.gov.pl

Opłata recyklingowa oraz inne obowiązki przedsiębiorców

Szanowni Państwo,
informuję o zmianie przepisów w zakresie pobierania opłaty recyklingowej za torby na zakupy z tworzyw sztucznych oraz nowych obowiązkach prowadzących jednostki handlowe w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1579).

  1. Od 1 września 2019 roku opłata recyklingowa, o której mowa w art. 40a ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, dotyczy również toreb na zakupy z tworzyw sztucznych o grubości materiału równej 50 mikrometrów i większej.
  2. Od 1 stycznia 2020 roku pobraną opłatę recyklingową za torby na zakupy z tworzywa sztucznego wnosi się w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po kwartale, w którym została pobrana. Z tym, że opłatę recyklingową pobraną w 2019 roku przekazuje na rachunek bankowy prowadzony przez marszałka województwa na zasadach dotychczasowych tj. do 15 marca 2020 roku.
  3. Pierwsze sprawozdanie z zakresu nabytych i wydanych lekkich oraz pozostałych toreb na zakupy z tworzyw sztucznych przedsiębiorcy prowadzący jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową składają za 2019 rok (w terminie do 15 marca 2020 roku). Więcej informacji: www.malopolska.pl/produktowa
  4. Od 1 stycznia 2020 roku przedsiębiorca prowadzący jednostkę handlu detalicznego lub hurtowego, w której oferowane są torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową, jest obowiązany prowadzić ewidencję liczby nabytych i wydanych lekkich i pozostałych toreb na zakupy z tworzywa sztucznego w danym roku kalendarzowym w postaci elektronicznej albo papierowej (oddzielnie dla każdej jednostki handlowej). Informacje zawarte w ewidencji ma obowiązek przechowywać przez 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, którego informacje dotyczą.
  5. Przedsiębiorcy prowadzący jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową są obowiązani do złożenia wniosku o wpis do rejestru BDO, w terminie do dnia 31 grudnia 2019 roku. Więcej informacji w zakresie zasad rejestracji oraz wzór wniosku o wpis do rejestru BDO znajduje się na: www.malopolska.pl/rejestr.

Ponadto przypominam o następujących obowiązkach ustawowych:

  1. Przedsiębiorcy prowadzący: jednostkę lub jednostki handlu detalicznego o powierzchni handlowej powyżej 500 m², sprzedający produkty pakowane w tych jednostkach; więcej niż jedną jednostkę handlu detalicznego o łącznej powierzchni handlowej powyżej 5000 m², sprzedający produkty pakowane w tych jednostkach, podlegają obowiązkom wynikającym z ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 542 z późn. zm.). Więcej informacji: www.malopolska.pl/produktowa.
  2. Przedsiębiorcy wprowadzający do obrotu produkty w opakowaniach i/lub produkty (m.in. opony, oleje) powinni przedłożyć do urzędu marszałkowskiego sprawozdanie za dany rok sprawozdawczy w terminie do 15 marca roku następującego po roku sprawozdawczym.
    Więcej informacji: www.malopolska.pl/produktowa.
  3. Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie wprowadzania do obrotu oraz sprzedawcy detaliczni baterii i akumulatorów są zobowiązani do składania rocznych sprawozdań z zakresu gospodarki bateriami i akumulatorami do urzędu marszałkowskiego za dany rok sprawozdawczy w terminie do 15 marca roku następującego po roku sprawozdawczym. Więcej informacji: www.malopolska.pl/baterie.
  4. Sprzedawca detaliczny baterii przenośnych lub akumulatorów przenośnych, którego powierzchnia sprzedaży przekracza 25 m², jest obowiązany do przyjęcia selektywnie zebranych zużytych baterii i akumulatorów przenośnych od użytkownika końcowego przez udostępnienie pojemnika na nie oraz do przekazania zgromadzonych zużytych baterii sprzedawcy hurtowemu lub zbierającemu zużyte baterie lub zużyte akumulatory zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 521).
  5. Podmioty będące wytwórcami odpadów (nie dotyczy odpadów komunalnych) są zobowiązane do składania zbiorczych zestawień danych o rodzajach i ilości wytworzonych odpadów do urzędu marszałkowskiego za dany rok sprawozdawczy w terminie do 15 marca roku następującego po roku sprawozdawczym.
    Więcej informacji: www.malopolska.pl/zbiorcze.
  6. Podmioty korzystające ze środowiska powinny wnieść opłatę oraz przedłożyć wykazy zawierające informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat, do urzędu marszałkowskiego za dany rok sprawozdawczy w terminie do 31 marca roku następującego po roku sprawozdawczym. Więcej informacji: www.malopolska.pl/srodowisko.

Walka o środowisko naturalne to cel, wyzwanie i obowiązek każdego z nas. Możemy je osiągnąć tylko wspólnymi siłami. Licząc na Państwa zaangażowanie, zwracam się z prośbą o rozpowszechnienie powyższej informacji wśród przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą na Państwa terenie w celu przypomnienia o ww. obowiązkach wynikających z przepisów prawa.

 

Z poważaniem

Tomasz Urynowicz
Wicemarszałek Województwa Małopolskiego

Zwolnienie z tytułu posiadania kompostownika przydomowego

Zgodnie z Uchwałą  NR V/23/2024 Rady Gminy Lanckorona z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie: wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty, a także ustalenia kwoty zwolnienia z części opłaty właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz określenia stawki opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Wysokość zwolnienia wynosi 0,50 zł miesięcznie od osoby zamieszkującej daną nieruchomość, a zwolnienie obowiązuje od 1 sierpnia 2024 r.

Właściciel nieruchomości, aby móc skorzystać ze zwolnienia musi złożyć korektę deklaracji. Nowy wzór deklaracji zgodnie z Uchwałą Nr VI/33/2024  Rady Gminy Lanckorona z dnia 17 lipca 2024 roku w w sprawie: określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Lanckorona i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

System segregacji odpadów

Zasady optymalnej segregacji

Zasady ogólne w zakresie prowadzenia selektywnego zbierania i odbierania odpadów
Odpady komunalne, zbierane w sposób selektywny należy gromadzić do worków, odrębnych na papier, (koloru niebieskiego), metale i tworzywo sztuczne, opakowania wielomateriałowe (koloru żółtego), szkło (koloru zielonego), odpady ulegające biodegradacji (koloru brązowy). Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki należy do obowiązku właściciela nieruchomości.

Zgodnie z regulaminem:
Do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów należy:

1) do worków koloru niebieskiego:

WRZUCAMY: gazety, katalogi, czasopisma, zeszyty, książki, torebki papierowe, czysty papier, pudełka i kartony, tekturę falistą i gładką, NIE WRZUCAMY: tłustego i zabrudzonego papieru, torebek plastikowych, worków po wapnie, cemencie, kalkę techniczną, pergaminu, celofanu, prospektów, foliowanych i lakierowanych katalogów, papieru higienicznego, pampersów, podpasek;

2) do worków koloru żółtego:

WRZUCAMY: butelki plastikowe PET po sokach i napojach bez nakrętek (najlepiej zgniecione ręcznie), butelki i opakowania PE po środkach do prania (tzw. chemia gospodarcza), twarde tworzywa sztuczne, kubki po produktach mlecznych, tacki po owocach i warzywach, plastikowe kartony i opakowania, worki i torebki plastikowe, reklamówki niezabrudzone farbami, rozpuszczalnikami, olejami, puszki po napojach i konserwach, kapsle i inne elementy metalowe, kartony po mleku, napojach, sokach itp.
NIE WRZUCAMY: opakowań po klejach i rozpuszczalnikach, opakowań i butelek po farbach i lakierach, puszek i pojemników po farbach i lakierach, opakowań po środkach chwastobójczych i owadobójczych, puszek i innych elementów po farbach, lakierach, środkach chwastobójczych i owadobójczych, opakowań ani materiałów innych aniżeli opakowania wielomateriałowe.

3) do worków koloru zielonego:

WRZUCAMY: butelki po alkoholu bez nakrętek, butelki po sokach, mleku, napojach bez nakrętek, szklane opakowania jednorazowe, słoiki.
NIE WRZUCAMY: butelek fajansowych i porcelanowych, naczyń żaroodpornych, szyb okiennych i samochodowych

4) do worków koloru brązowego:

WRZUCAMY: bioodpady i odpady zielone, z wyjątkiem pochodzących z pielęgnacji drzew i krzewów. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki należy do obowiązku właściciela nieruchomości.


Do pojemników na odpady zmieszane wrzucamy tylko takie śmieci, których nie udało się rozdzielić do pojemników na odpady segregowane (nie dotyczy elementów z odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów remontowo-budowlanych).

Do worków koloru czarnego WRZUCAMY: resztki zwierzęce, resztki niewykorzystanej żywności, mięso, ryby, oleje po smażeniu,  torebki po herbacie, papierowe opakowania pokryte tłuszczem, zawartość worków do odkurzaczy, niedopałki papierosów, puste zapalniczki, paragony, zbite naczynia szklane oraz porcelanowe, produkty higieniczne, zużyte pieluchy, ręczniki, chusteczki papierowe, maszynki do golenia, odchody zwierząt, sierść, szmatki, ścierki, gąbki, produkty skórzane, produkty futrzane, zużyte ubrania i obuwie


Infografiki

Jednolity system segregacji odpadów

Przydomowy kompostownik

Recykling - jak to działa?

Biznes a ekologia

Kupuję odpowiedzialnie i śmiecę mniej

Jak segregować? - ściąga krok po kroku

Dobre praktyki w Twoim sklepie

Gdzie oddać to czego nie możesz wrzucić do kosza?

O sposobach za pomocą których możesz zmniejszyć ilość produkowanych śmieci i lepiej wykorzystać cenne surowce

Segregacja i co dalej? Do czego służą Bioodpady?

Segregacja i co dalej? Drugie życie metalu i tworzyw sztucznych

Segregacja i co dalej? Krótka historia posegregowanego papieru

Segregacja i co dalej? Niekończąca się opowieść o segregowanym szkle

Segregacja i co dalej? Jakie są losy odpadów zmieszanych?

Co powstaje z odpadów – bioodpady

Co powstaje z odpadów – metale i tworzywa sztuczne

Co powstaje z odpadów – papier

Co powstaje z odpadów – szkło

Co powstaje z odpadów – zmieszane

Segregacja w liczbach – infografika_1

Segregacja w liczbach – infografika_2

Segregacja w liczbach – infografika_3

Problemowe odpady PSZOK

Zero Waste World

Mit jednej śmieciarki

Rodzaje plastiku

Cykl życia produktu

Materiały wideo

Jednolity System Segregacji Odpadów

Baterie

Jedna śmieciarka

Ekodzieciaki.pl - spot „Segregowanie śmieci”

Ekodzieciaki.pl - spot „Zabawki z papieru”

Piątka za segregację! | Spot 30’’

Piątka za segregację! | Spot 30’’ NAPISY

Piątka za segregację! | Spot 15’’

Piątka za segregację! | Spot 15’’ NAPISY

Segregacja? Ma sens! | Spot 30’’

Segregacja? Ma sens! | Spot 30’’ NAPISY

Segregacja? Ma sens! | Spot 15’’

Segregacja? Ma sens! | Spot 15’’ NAPISY

Collecting waste separately is worth a high five! | Spot 30 sec.

Collecting waste separately is worth a high five! | Spot 15 sec.

Seperate waste collection - it does matter! | Spot 30 sec.

Seperate waste collection - it does matter! | Spot 15 sec.

Segregacja i co dalej? Bioodpady

Segregacja i co dalej? Metale i tworzywa sztuczne

Segregacja i co dalej? Papier

Segregacja i co dalej? Szkło

Segregacja i co dalej? Odpady zmieszane

Drugie życie metalu

Drugie życie plastiku

Drugie życie papieru

Segregacja odpadów w mieszkaniu: Gdzie, jak nie w kuchni?

Drugie życie szkła

Segregacja odpadów w domu: Kompostownik

Drugie życie bioodpadów

Segregacja odpadów w domu: PSZOK

Segregacja odpadów w mieszkaniu: Kilka prostych zasad

 

Grafiki i ilustracje JSSO

Jednolity System Segregacji Odpadów

Naklejka na pojemnik „BIO”

Naklejka na pojemnik „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”

Naklejka na pojemnik „PAPIER”

Naklejka na pojemnik „SZKŁO”

Naklejka na pojemnik „ZMIESZANE”

Plakat Piątka za Segregację

Co powstaje z recyklingu odpadów?

Co powstaje z odpadów – bioodpady

Co powstaje z odpadów – metale i tworzywa sztuczne

Co powstaje z odpadów – papier

Co powstaje z odpadów – szkło

Co powstaje z odpadów – zmieszane

Segregacja w liczbach – infografika_1

Segregacja w liczbach – infografika_2

Segregacja w liczbach – infografika_3

 

źródło informacji:
Ministerstwo Klimatu i Środowiska, kampania Piątka za segregację
strona internetowa: naszesmieci.pl
Rejestr działalności regulowanej

Dokumenty od wnioskodawcy

  1. wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zawierający:
    a) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
    b) numer identyfikacji podatkowej (NIP),
    c) numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
    d) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych,
  2. dowód uiszczenia opłaty skarbowej (oryginał), w przypadku zwolnienia z opłaty należy dołączyć kopię urzędowo poświadczonego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  3. oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zawierające:
    a) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
    b) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
    c) podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
  4. w przypadku występowania przez pełnomocnika oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (adwokat, radca prawny mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie).

Opłata skarbowa:

  • za uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wynosi 50,00 zł.
  • za zmianę wpisu wynosi 25,00 zł
  • od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17,00 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
  • za wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmian danych zawartych w rejestrze oraz opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w rejestrze 17,00 zł
Tytuł wpłaty:
Opłata skarbowa za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej podmiotu wykonującego działalność na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
 
SPOSÓB WNIESIENIA OPŁATY:
na konto Urzędu Gminy w Lanckoronie ul. Krakowska 8, 34-143 Lanckorona
Bank Spółdzielczy Kalwaria Zebrzydowska, Nr konta: 08 8119 0001 0000 0547 2000 0010
 
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1 miesiąc
 
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
wpis
 
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW:
wniosek składa się w Lanckoronie ul. Krakowska 8, 34-143 Lanckorona

 

 

Materiały

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Rejestr-działalności-regulowanej-w-zakresie-odbierania-odpadów-komunalnych-od-właścicieli-nieruchomości.pdf 0.47MB
Wniosek o wpis/ zmianę zakresu wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
wniosek-dz-regulowana.pdf 0.09MB
Firmy wywożące ścieki z terenu Gminy Lanckorona
Informacja dla przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbiór i transport nieczystości ciekłych z terenu Gminy Lanckorona
Zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych na terenie Gminy Lanckorona

Dokumenty od wnioskodawcy

  1. Wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający:
  • imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP) i REGON,
  • określenie przedmiotu i obszaru działalności,
  • określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem,
  • informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem,
  • proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności,
  • określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
  1. Do wniosku należy dołączyć:
  • odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
  • udokumentowanie gotowości odbioru nieczystości ciekłych
  • kserokopia zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym - REGON.
  • zaświadczenie lub oświadczenie  o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne
WYSOKOŚĆ OPŁATY:
opłata skarbowa za wydanie zezwolenia -107 zł
 
SPOSÓB WNIESIENIA OPŁATY:
na konto Urzędu Gminy w Lanckoronie ul. Krakowska 8, 34-143 Lanckorona
Bank Spółdzielczy Kalwaria Zebrzydowska, Nr konta:  08 8119 0001 0000 0547 2000 0010
 
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1 miesiąc
 
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
decyzja
 
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW:
wniosek składa się w Lanckoronie ul. Krakowska 8, 34-143 Lanckorona
 
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. 2021 poz. 888 z późn. zm.)
 
 

Materiały

Ewidencja wydawanych zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych na terenie Gminy Lanckorona
Ewidencja-wydawanych-zezwoleń-na-prowadzenie-działalności-w-zakresie-opróżniznia-zbiorników-bezodpływowych-i-transport-nieczystości-ciekłych.pdf 0.22MB
Wzór wniosku o udzielenie zezwolenia na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych - wersja PDF
wniosek-zezwolenie-na-odbiór-nieczystości-ciekłych.pdf 0.18MB
Wzór wniosku o udzielenie zezwolenia na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych - wersja edytowalna
wniosek-zezwolenie-na-odbiór-nieczystości-ciekłych.docx 0.02MB
Obowiązek wpisania do BDO

Departament Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego informuje, że w dniu 24 maja 2023 r. weszła w życie ustawa z dnia 14 kwietnia 2023 r. o zmianie ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadziła ona między innymi obowiązek wpisania się do rejestru BDO dla nowego rodzaju podmiotów. Dlatego do 24 sierpnia 2023 roku w rejestrze BDO, poprzez stronę internetową http://www.rejestr-bdo.mos.gov.pl, powinien się zarejestrować przedsiębiorca, który:

1. prowadzi jednostkę handlu detalicznego, hurtowego lub gastronomiczną, gdzie oferuje kubki czy pojemniki jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych (do żywności przeznaczonej do bezpośredniego spożycia) lub pakuje napoje, żywność w te opakowania (w tym za pomocą urządzenia vendingowego),

2. wprowadza do obrotu (produkuje lub przywozi z zagranicy) produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych (pojemniki na żywność, paczki i owijki, pojemniki na napoje o pojemności do 3 litrów, kubki na napoje, w tym pokrywki i wieczka, lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego, chusteczki nawilżane, balony, wyroby tytoniowe z filtrami, oraz podpaski higieniczne, tampony i aplikatory do tamponów) lub narzędzia połowowe zawierające tworzywa sztuczne.

Jeśli podmiot ma już wpis w rejestrze BDO z innego zakresu to powinien złożyć wniosek aktualizujący wpis. Dodatkowe informacje dotyczące składania wniosków w rejestrze BDO można znaleźć na stronie www.malopolska.pl/rejestr

Więcej informacji o nowych obowiązkach, opłatach i sprawozdaniach znajduje się na stronie www.malopolska.pl/plastik
Prosimy o jak najszersze rozpowszechnienie powyższej informacji wśród przedsiębiorców.

{"register":{"columns":[]}}