W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych.

Herb

Urząd Miejski w Janowcu Wielkopolskim
ul. Gnieźnieńska 3, 88-430 Janowiec Wielkopolski
tel. +48 52 30 23 034
bip/www: www.um-janowiecwlkp.pl
e-mail: sekretarz@um-janowiecwlkp.pl

KARTA USŁUGI

F-P1.1611.7

 

a) Nazwa usługi: Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych.
b) Symbol: F-P1.3111
c) Wydział: Referat Finansowy
d) Opis sprawy: Wydanie decyzji dotyczącej udzielenia ulgi , bądź decyzji odmawiającej udzielenia ulgi  w postaci:
 - odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenia zapłaty podatku na raty,
 - odroczenia lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetki,  
 - umorzenia w całości lub w części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej z tytułu  podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego.
e) Kogo dotyczy: Osób fizycznych oraz osób prawnych, jednostek organizacyjnych, w tym spółek nieposiadających osobowości prawnej podatkiem od nieruchomości.
f) Wymagane dokumenty: Wniosek o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych wraz z uzasadnieniem wniosku. Jeżeli podstawą złożenia wniosku jest trudna sytuacja finansowa podatnika do wniosku należy dołączyć dokumenty obrazujące tę sytuację, a przede wszystkim w przypadku osób fizycznych zaświadczenie o dochodach, kserokopie rachunków np. za czynsz, gaz, prąd   i inne obciążenia budżetu domowego podatnika oraz wypełnić druk „Informacja o stanie finansowym i  majątkowym”. W przypadku osób prawnych należy dołączyć dokumenty finansowe za ostatnie 3 lata oraz inne dokumenty świadczące o sytuacji finansowej podatnika. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz osoby prawne winny wskazać o jakiego rodzaju pomoc publiczną  wnioskują, załączyć wymagane dokumenty finansowe i o pomocy publicznej (np. w przypadku pomocy de minimis formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis).
g) Miejsce składania pism: Sekretariat Urzędu Miejskiego, ul. Gnieźnieńska 3 w godz. 7.30 do 15.30 lub Referacie finansowym pokój nr 10 lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Janowcu Wielkopolskim, 88-430 Janowiec Wlkp., ul. Gnieźnieńska 3.
h) Termin i sposób załatwienia: Wnioski o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
i) Opłaty: Przy udzieleniu ulgi w postaci rozłożenia na raty zaległości podatkowej lub odroczenia terminu zapłaty zaległości naliczana jest opłata prolongacyjna w wysokości 20 % odsetek za zwłokę obowiązujących na dzień wydania decyzji. Opłata prolongacyjna naliczana jest za okres od dnia następującego po dniu, w którym złożono podanie o udzielenie ulgi do dnia upływu terminu zapłaty.
j) Podstawa prawna: art. 67a  ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005 r. Dz.U.  Nr 8, poz. 60 z późn. zm.).
k) Tryb odwoławczy: Brak trybu odwoławczego.

Materiały

Załącznik nr 1 - Informacja o stanie finansowym i majątkowym.
Formularz​_F-P1.1611.7​_1.doc 0.30MB
Załącznik nr 2 - Wniosek o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych.
Formularz​_F-P1.1611.7​_2.doc 0.09MB
Więcej informacji
Imię i nazwisko Telefon e-mail Pokój
Emila Hamzik  (52) 3023034 w. 46 podatki@um-janowiecwlkp.pl 10
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
06.04.2022 08:18 Łukasz Maciejewski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Emila Hamzik
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych. 1.0 06.04.2022 08:18 Łukasz Maciejewski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}