Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych.
|
Urząd Miejski w Janowcu Wielkopolskim |
KARTA USŁUGI F-P1.1611.7
|
a) Nazwa usługi: Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych.
b) Symbol: F-P1.3111
c) Wydział: Referat Finansowy
d) Opis sprawy: Wydanie decyzji dotyczącej udzielenia ulgi , bądź decyzji odmawiającej udzielenia ulgi w postaci:
- odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenia zapłaty podatku na raty,
- odroczenia lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetki,
- umorzenia w całości lub w części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej z tytułu podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego.
e) Kogo dotyczy: Osób fizycznych oraz osób prawnych, jednostek organizacyjnych, w tym spółek nieposiadających osobowości prawnej podatkiem od nieruchomości.
f) Wymagane dokumenty: Wniosek o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych wraz z uzasadnieniem wniosku. Jeżeli podstawą złożenia wniosku jest trudna sytuacja finansowa podatnika do wniosku należy dołączyć dokumenty obrazujące tę sytuację, a przede wszystkim w przypadku osób fizycznych zaświadczenie o dochodach, kserokopie rachunków np. za czynsz, gaz, prąd i inne obciążenia budżetu domowego podatnika oraz wypełnić druk „Informacja o stanie finansowym i majątkowym”. W przypadku osób prawnych należy dołączyć dokumenty finansowe za ostatnie 3 lata oraz inne dokumenty świadczące o sytuacji finansowej podatnika. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz osoby prawne winny wskazać o jakiego rodzaju pomoc publiczną wnioskują, załączyć wymagane dokumenty finansowe i o pomocy publicznej (np. w przypadku pomocy de minimis formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis).
g) Miejsce składania pism: Sekretariat Urzędu Miejskiego, ul. Gnieźnieńska 3 w godz. 7.30 do 15.30 lub Referacie finansowym pokój nr 10 lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Janowcu Wielkopolskim, 88-430 Janowiec Wlkp., ul. Gnieźnieńska 3.
h) Termin i sposób załatwienia: Wnioski o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
i) Opłaty: Przy udzieleniu ulgi w postaci rozłożenia na raty zaległości podatkowej lub odroczenia terminu zapłaty zaległości naliczana jest opłata prolongacyjna w wysokości 20 % odsetek za zwłokę obowiązujących na dzień wydania decyzji. Opłata prolongacyjna naliczana jest za okres od dnia następującego po dniu, w którym złożono podanie o udzielenie ulgi do dnia upływu terminu zapłaty.
j) Podstawa prawna: art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005 r. Dz.U. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.).
k) Tryb odwoławczy: Brak trybu odwoławczego.
Materiały
Załącznik nr 1 - Informacja o stanie finansowym i majątkowym.Formularz_F-P1.1611.7_1.doc 0.30MB Załącznik nr 2 - Wniosek o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych.
Formularz_F-P1.1611.7_2.doc 0.09MB
Więcej informacji | |||
Imię i nazwisko | Telefon | Pokój | |
Emila Hamzik | (52) 3023034 w. 46 | podatki@um-janowiecwlkp.pl | 10 |
- Pierwsza publikacja:
- 06.04.2022 08:18 Łukasz Maciejewski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Emila Hamzik
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych. | 1.0 | 06.04.2022 08:18 Łukasz Maciejewski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP