W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Możliwość złożenia Deklaracji wpłaty na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych (FPZ_f1) drogą elektroniczną

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa informuje, iż mając na uwadze automatyzację procesów w ramach funduszy promocji, na platformie usług erolnik, została wprowadzona możliwość złożenia Deklaracji wpłaty na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych (FPZ_f1) drogą elektroniczną.

Logo Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa

Warunkiem skorzystania z możliwości złożenia deklaracji FPZ_f1 jest posiadanie aktywnego Profilu zaufanego (epuap).

Jednocześnie przypominamy, iż do naliczania, pobierania i przekazywania wpłat na dany fundusz promocji produktów rolno-spożywczych są zobligowani przedsiębiorcy, o których mowa w art. 3 ustawy z dnia 22 maja 2009 r. (Dz. U. z 2021 r., poz. 43, z późn. zm.), Do naliczania, pobierania i przekazywania wpłat na:

1) Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego są obowiązani

  1. przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie uboju świń,
  2. przedsiębiorcy będący podatnikami podatku od towarów i usług w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106, 568, 1065, 1106 i 1747), zwanej dalej "ustawą o VAT", którzy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie wywozu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej żywych świń;

2) Fundusz Promocji Mięsa Wołowego są obowiązani:

  1. przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie uboju bydła lub cieląt,
  2. przedsiębiorcy będący podatnikami podatku od towarów i usług w rozumieniu ustawy o VAT, którzy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie wywozu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej żywych zwierząt;

3) Fundusz Promocji Mięsa Końskiego są obowiązani:

  1. przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie uboju koni,
  2. przedsiębiorcy będący podatnikami podatku od towarów i usług w rozumieniu ustawy o VAT, którzy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie wywozu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej żywych koni;

4) Fundusz Promocji Mięsa Owczego są obowiązani:

  1. przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie uboju jagniąt lub owiec,
  2. przedsiębiorcy będący podatnikami podatku od towarów i usług w rozumieniu ustawy o VAT, którzy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie wywozu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej żywych zwierząt;

5) Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych są obowiązani:

przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie przetwórstwa zbóż, o których mowa w art. 2 ust. 2 pkt 6 lit. a;

Materiały

https://erolnik.qov.pI/#/
{"register":{"columns":[]}}